Paras TV-mainos ikinä

Lähes joka päivä saan sähköpostiini linkin jossa minut ohjataan hassunhauskaa TV mainosta katsomaan. Netti on myös täynnä blogeja ja muita sivuja, joille näitä mainoksia kerätään.

Kuten oletettavaa Suomen matkailuala ei ole tätäkään konstia vielä hyväkseen käyttänyt. Ihan vain vinkiksi, että usein nämä nettiin tarkoitetut mainokset ovat tehty aivan pelkästään nettilevitystä varten. Näin osutaan paremmin kohderyhmään ja suojellaan yrityksen konservatiivisempia asiakkaita näkemästä kenties jopa brandin vastaista markkinointia.

Parhaimmillaan nämä mainokset tuovat yrityksen tuotteille suurta näkyvyyttä, lisää silmäpareja mainoksille ja/tai kävijöitä kotisivuille.

Kaikkien aikojen paras Internetissä pyörivä mainos ei kuitenkaan ole se hullun hauska mainos missä nainen esittelee imuvoimaansa ravintolassa tai edes se pätkä missä iki-ihana buldogi tanssii musiikin tahtiin.

Paras TV-mainos ikinä on Applen 1984. Mainos, joka huhun (vaikkakin väärän) mukaan on esitetty TV:ssä vain kerran eli vuoden 1984 Superbowlissa. Mainos, joka jätti mainosmaailmaan ikuisen jälkensä. Mainos, jota ilman Apple ei olisi sitä mitä se tänään on.



Lue lisää maailman parhaasta mainoksesta.

PS. Jos et ole vielä lukenut George Orwellin teosta 1984, häpeä! Olen nähnyt leffan ei riitä tähän eikä mihinkään muuhunkaan kirjallisuuskeskusteluun vastaukseksi.

----------------------------------------------------------------------------------

Sinua saattaa kiinnostaa myös nämä artikkelit:

Paras maaportaali

Opiskele markkinointia

Sumpli tapaamisesi ja menosi helposti

6 kommenttia:

  1. Ei ole muuten käytetty oikein muillakaan toimialoilla Suomessa...

    VastaaPoista
  2. Entäs tämä http://blog.broomfieldpcdoctors.com/?p=19

    VastaaPoista
  3. Ei pärjää. Ed. mainos käyttää maailman helpointa tehokeinoa(usein tosin erittäin tehokasta) eli erotiikkaa hyväkseen. Sitä paitsi ko. mainoksessa on selvästi huomattavissa vaikutteita "1984":sta.

    VastaaPoista
  4. tuossa mainoksessa ei muuten näy vilaustakaan Applen tietokoneesta. Mainostettavaa Macintoshia ei ollut vielä edes lanseerattukaan tuossa vaiheessa.. Macin omistajat eivät osta tietokoneita vaan Applen filosofiaa, jonka mainos hyvin kiteyttää

    VastaaPoista
  5. Näinhän se taitaa mennä, mut hieno mainos kuitenkin, eikö vain?

    VastaaPoista
  6. Itse en tätä mainosta muista. Minusta ihanin mainos jonka muistan, on ne Coca-Cola mainokset joita näki vuoden lopussa. Se herättää ihania muistoja. Nykyään ne ovat jo hieman erilaisia, paremmat värit, äänenlaatu ja muut. Ystäväni etsii parhaillaan henkilöä, jolta hoituu mainosten viimeistely, nyt kun hän itse on tekemässä mainontaa.

    VastaaPoista